Clash Royale - Archetypy decków

Zastanawialiście się kiedyś jakie są założenia budowy decków? Niby prosta sprawa, wybrać 8 kart i zniszczyć wroga, ale czy zdajecie sobie sprawę z faktu, że istota Clash Royale oparta jest na grze kamień, nożyce, papier? Tak, dobrze przeczytaliście :)
Decki zostały podzielone w "założeniach" na trzy tzw. archetypy, które wzajemnie się znoszą, podobnie jak w grze kamień, nożyce, papier.

Rozróżniamy zatem:
- Siege, założeniem w tych deckach jest silna defensywa i walka na swojej połowie areny i atak jednostkami dalekiego zasięgu i czarami. Do tej grupy zaliczamy mortar decki i X-bow decki
- Beatdown, ten typ opiera się na silnej ofensywie i walce na połowie rywala. Do tej grupy zaliczają się golem decki, giant decki oraz wszystkie te, w których cały czas jesteśmy w natarciu i oprócz niszczenia wież, nasze ataki jednocześnie niszczą jednoski rywala uniemożliwiając mu atak na nasze wieże
- Control, ostatni typ i być może domyślacie się, że chodzi tutaj o grę z kontry. Gra tym rodzajem decku polega na przyjęciu ataku rywala na swojej połowie areny, a następnie wyprowadzenie kontry przy pomocy jednostek, które przetrwały i dołożenie hoga czy też minera lub innej jednostki, która wzmocni naszą kontrę lub też będzie kontrą samą w sobie np. goblin barrel.

Jak widać każdy archetyp ma przewagę nad jedną strategią, ale też jest słabszy w porównaniu z drugą. Próbą rozwiązania jest łączenie kart w ten sposób aby stworzyć swego rodzaju miks dwóch archetypów i w zależności od wylosowanego rywala i jego strategii dopasowywać swoją tak aby mieć przewagę. Wyniki na koniec sezonu pokazują jednak, że najlepsi gracze na świecie stawiają jednak na jeden wybrany archetyp i dopracowują strategię walki tym deckiem do perfekcji. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie aby udowodnić, że odpowiednio zebranym miksem można osiągać najwyższe wyniki.

Mam nadzieję, że te podstawy ułatwią Wam budowę własnych decków.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz